Wielu z nas korzysta z nich na co dzień. Inni tylko od czasu do czasu. Są też i tacy, którzy w ogóle ich unikają. Programy lojalnościowe, ponieważ to właśnie o nich mowa, są dzisiaj powszechne. Co warto wiedzieć na ich temat?
Programem lojalnościowym nazywamy działania marketingowe, które mają na celu zbudowanie i podtrzymanie pozytywnych relacji z wybranymi klientami. Programy lojalnościowe nastawione są na długotrwałe efekty, dlatego nie są jednorazowymi akcjami, lecz wymagają dłuższego prowadzenia ze strony firmy.
Z programami lojalnościowymi mamy do czynienia w wielu sklepach – od popularnych hipermarketów, poprzez sklepy z odzieżą, zoologiczne, a skończywszy na sklepach z meblami oraz stacjach benzynowych. Dzisiaj w większości sklepów możemy korzystać z jakiejś formy programu lojalnościowego.
Jak działają programy lojalnościowe?
Najczęściej programy lojalnościowe polegają od strony klienta na zbieraniu punktów, które następnie można wymieniać na różne bonusy. Punkty otrzymuje się za wydanie określonej kwoty w sklepie, czasami dodatkowo za inne działania w zależności od strategii danej firmy.
Następnie, gdy klient zgromadzi odpowiednią ilość punktów w programie lojalnościowym, może otrzymać w zamian różne gadżety, obniżki albo innego rodzaju gratyfikację. Klienci należący do programów lojalnościowych mogą być też zapraszani na różne wydarzenia, mogą otrzymywać wcześniej ważne informacje, na przykład o wyprzedażach i nowościach, ponieważ są dla firmy najbardziej atrakcyjnymi odbiorcami.
Dobra strategia to podstawa
Dla firmy, która chce wprowadzić program lojalnościowy, ważne jest przede wszystkim opracowanie odpowiedniej strategii. Aktualnie do dyspozycji są także specjalistyczne narzędzia ułatwiające tworzenie i realizację założeń programów lojalnościowych.
Jednym z nich jest ZenCard – narzędzie, które wirtualizacje karty lojalnościowe i kupony na terminalu płatniczym, a także pozwala na planowanie i prowadzenie kampanii marketingowych zwiększających lojalności klientów. ZenCardto nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu można podnieść wartość marki, a także zbudować lojalne grono klientów w każdej branży. To jednocześnie bardzo łatwe w obsłudze narzędzie, które może być obsługiwane nawet przez osoby bez doświadczenia w dziedzinie marketingu.